Ha ezt a cikket mobiltelefonról olvasod, akkor jó eséllyel Te is a magyarok azon 55%-hoz tartozol, akik elsősorban már csak mobilról, mintsem asztali gépről interneznek.
Kelemen Zsolt és Illés Szabolcs, a Lounge Group PPC munkatársai egészen Prágáig utaztak, hogy részt vegyenek a Google mobil optimalizálásról szóló workshop-ján.
Április 10-én vette kezdetét a kétnapos Mobile Speed Hackathon. A Google rendezvényére, amelynek a weboldalak mobilra optimalizálása volt a fő témája, csak kevesen kaphattak meghívást.
Kelemen Zsolt, a Lounge Group munkatársa épphogy visszatért a Google dublini központjából, amikor indulhatott is Prágába. Azt mondja a prágai iroda jóval visszafogottabb, mégis inspiráló környezet:
„Amikor megérkeztünk, rögtön az előadóterembe irányítottak minket. Ennek tematikáját a cseh feltalálók inspirálták, így a falakon végig az ő innovációik láthatóak.”
9 órától egészen 17 óráig folyamatosan zajlottak az előadások, ahol elképesztő adatokat ismertettek. Illés Szabolcs szerint ezek közül az egyik legmegdöbbentőbb az volt, amelyet Adam Read mérnöktől hallottak.
„Read elmondta, hogy az applikációt használó emberek 85%-a mindössze 5 darab alkalmazást használ. Ez nagyon kevés. De ami még ennél is érdekesebb adat, hogy a világ mobilhasználóinak 49%-a* egyetlen applikációt sem tölt le.”
Meglepő tehát, de a Google meglátásai szerint a jövő cseppet sem a mobilos applikációkban rejlik – habár néhány éve még sokan fogadtak volna erre. A ma embere ugyanis nem szeretne plusz egy platformot használni, szeretne rögtön a közösségi médián és a weboldalon tájékozódni. Ezért a jövőbemutató új cél a gyökerekhez tér vissza: drága applikációk helyett magukat a weboldalakat kell mobilbaráttá tenni.
„Ez az információ nagyban segíteni munkánkat és a workshop után sokkal jobban meg tudjuk indokolni Ügyfeleinknek, miért is fontos a weboldalak mobilra optimalizálása. Nem elég tehát, hogy mi beállítunk egy hatékony Facebook és Google hirdetést. Az is fontos, hogy kattintás után az Ügyfél egy gyors és mobilbarát weboldallal várhassa az érdeklődőket.”
A tét pedig óriási, mivel akár másodperceken is múlhat, hogy a honlap tulajdonosa elveszít-e egy érdeklődőt. Az emberek 53%-a ugyanis azonnal bezár egy honlapot, ha az 3 másodpercnél hosszabb ideig tölt be.
A jövőt még egy remekül mobilra optimalizált weblapon sem láthatjuk előre, a 2019-es mobil-barát trendet azonban megismerhettük a prágai rendezvényen. Izgatottan várjuk, mire derül fény a következő eseményen, amikor a Lounge Group egészen San Francisco-ig repül.
*Felmérés: eMarketer, 2016. szeptember