Az L20 a Lounge Group 2020-ban indult podcast sorozata. Az első részek életrehívója a cégcsoport nagyszabású, USA-ban és Magyarországon párhuzamosan végzett, az amerikai elnökválasztás kapcsán készült kutatása volt. A részenként átlagosan 10 000 hallgatót vonzó csatorna időközben akkora sikerre tett szert, hogy az L20 időszakosan a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor műsorában is önálló műsorblokkot kapott. Hallgasd meg alább az izgalmas L20 adásokat, hogy a napod új tudással, értékes gondolatmorzsákkal gyarapodjon – mindössze 20 perc alatt. Mert az L20 ezért készül Neked!
Az unalmas protokollszereplők, a sajtóközlemény kezünkbe nyomása már nem vonzó, az újságíró ingerküszöbét is meg kell ugrani, és nem is olyan egyszerű. Hogyan kell őket elcsábítani az eseményünkre, hogyan tudunk biztosra menni, hogy nekik is élmény lesz erről beszámolni, és milyen plusz trükkökkel tehetünk azért, hogy végtére az olvasóhoz, fogyasztóhoz is jó színben, realisztikusan és még izgalmasabb anyagok jussanak el a nap végén? Gáznár Norbert és Varga Mátyás a Lounge Communication senior tanácsadói a sajtóutakról, bejárásokról, és PR stuntok világáról mesélnek gyakorlati, díjnyertes tapasztalatokkal. Szó esik arról is, hogy egyelőre a ChatGPT és társai még nem veszik el sem az újságírók, sem a PR szakemberek munkáját, viszont komoly kiegészítői, segítői lehetnek a mindennapi feladatoknak.
Manapság az internetnek köszönhető végtelen ingyenes lehetőség és tartalom az, ami miatt inkább az otthon kényelmében görgetjük az érdekes videókat, egyre kevesebb a kapcsolatunk a valósággal. Ezzel versenyeznek ma a múzeumok, a színházak, a különböző kiállítások és művészeti alkotások, amelyekhez utaznunk kell, jegyet venni és megtalálni rájuk a szükséges időt. Persze ezekkel együtt sem lehetetlen megszerezni és megtartani az emberek figyelmét. Hogyan lehet őket ebből a kényelemből kirobbantani, és megmutatni nekik a kézzel fogható, szemmel látható, valóságban átélhető lehetőségeket? Hogyan lesz egy múzeum 2023-ban is vonzó, hogyan tudunk olyan marketinget tenni mögé, amivel átütjük a citylight reklámok ingerküszöbét? A következő L20 adásban Kósa Margóval, a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgató-helyettesével, és Hárságyi Péterrel, a Lounge Group Art Directorával beszélgetünk.
Muszáj a leendő fogyasztók fejére húzni a VR headsetet, hogy saját maguk próbálják ki a különböző virtuális valóság platformokat, ebből az élményből válnak fogyasztóvá. A cél, hogy egy egységes platform jöjjön létre, egyféle kiindulópontként, amiből könnyedén lépkedünk ide-oda a virtuális térben. A mai fiatalok már itt tanulnak nyelveket, csapatmunkát, a jövőben pedig tényleg rengeteget érhet egy kard, vagy egy speciális eszköz, ami a valóságban nem létezik. Vagy éppen létezik: a Gucci, a Cupra, és számtalan másik brand is hoz létre olyan virtuális kollekciókat, melyek akár a valódi életben is megvásárolhatók, persze a Metaverzumban olcsóbban, azt bárki számára elérhetővé téve. A technológia egyre kézzelfoghatóbb, pár év múlva a nagyinkon is 4K-s headset lehet. Fontos azonban, hogy ne veszítsük el a valóság értékeit sem, a kísérletezésben vannak szabályok. A friss epizódban Tóth Adrienne, a Lounge Group digital & performance csapatvezetője, valamint Poór Dénes Metaverzum szakértő volt az L20 vendége, akik meséltek egy friss, egyedülálló hazai Metaverzum projektről is, amit a hazai vállalatok közül először ők ültettek át a gyakorlatba.
Manapság az egész szakma felkapja a figyelmét, ha “megtörténik” egy humoros reklám. Legnagyobb akadálya a hazai piacon a megfelelési kényszer; a briefek sokszor olyan társadalmi nyomásokat, elvárásokat támasztanak a kreatívok felé, ami nehezített pályát eredményez. Mire átmegy egy produktum a sok szűrön, tönkremehet, így sokan be sem vállalják. Ezért jó üdítő, humoros reklámokat látni, mert reprezentálja a küzdelmet az ügynökség részéről, ugyanakkor a nyitottságot is ügyfél oldalról. A cégek tehát nem mindig mernek kísérletezni, viszont egy vicces válasszal rendszerint díjra is váltják a kampányokat. A trashből kivezető útról, valamint arról, hogy hol vannak az új Gesztik, Sas Pisták, Nemes Julik, és mikor formálódhat és léphet új szakaszába a reklámpiac a humort illetően, a Lounge Group két kreatív csoportvezetőjével, Monori Bálinttal és Szécsenyi Ádámmal beszélgettünk.
Lehet a podcast szexi, de jól is kell csinálni - mert a hallgató bizalmát könnyű elveszíteni Öncélú műsorokat nem hallgatunk, az, hogy a vállalat saját üzeneteit átadja, egy podcast esetén nem érdekli az embereket. Míg a rádióban ez elfér, ez egy on demand felület, ha pedig reklámszagú valami, elveszíti lényegét, és mi vele együtt a közönségünk figyelmét is. A podcasthallgatás ugyanis a szabadidő hasznos eltöltéséről szól, a hallgatók pedig nem tolerálják azt, hogy PR beszélgetéseket akarunk a torkukon letolni. A podcastkészítéshez amúgy nehéz jó szakembereket találni, illetve még a piacot is tanítani kell arra, hogy milyen módon lehet ezt az új típusú tartalmat, médiát a tartalommarketingben, kampány esetén jól felhasználni. A podcast-világ magas belépési küszöbbel rendelkezik, és nem azért kell választani, mert épp szexi, hanem abban az esetben, ha a hosszútávú marketingstratégiánk részévé tudjuk tenni. A hazai szcéna legnagyobb podcast szakértői beszélgettek a Digital-Media Hungary nagyszínpadán a vállalati podcast létrehozásáról, szükségességéről, felhasználásáról. Hidvégi Krisztina a Lounge Group médiaigazgatója, Hampuk Richárd a Betone Studio társalapítója és Kovács Péter a Podpad/Atmedia tartalommenedzsere volt a kerekasztal vendégünk, az L20 élő felvételén.
Nem elég a hazai piacot vizsgálni, ha trendszetterek szeretnénk lenni, vagy legalább ott szeretnénk lenni az élbolyban - ez egy kommunikációs, vagy PR kampány szempontjából is így van. A projekt lemenedzselése, valamint a pályázatírás két teljesen különböző műfaj, utóbbihoz elengedhetetlen az elhivatottság és elkötelezettség a szakma iránt, ez a siker fokmérője, ha munkánkat díjra szeretnénk váltani. Vannak mondvacsinált elismerések, de azon egy valamire adó ügynökség nem indul, ugyanakkor jól meg kell fontolni, hogy a valódi, jelentős díjak esetében melyik kategórián is van a fókusz. Mennyit ér egy arany, vagy grand prix, és hogyan kerül ennek köszönhetően valaki a toplistába? Mennyire nehéz megtartani ezt a pozíciót ügynökségi, vagy megbízói oldalról? Megyeri Dániel a Lounge Communication Senior PR tanácsadója és Andri Diána, az Adevinta Hungary kommunikációs vezetője volt az L20 podcast legutóbbi beszélgetőpartnere.
Az adatod éri a legtöbbet, ugyanis könnyen ellophatják személyazonosságod, onnan pedig bármit kezdhetnek vele. Még mindig a gyenge, vagy mindenhez használt jelszavak a legnagyobb biztonsági rés, egy-egy szervezetben pedig az emberi tényező a leggyengébb láncszem. Szakértő vendégeink Tamás Petra, a Lounge Group adat és információvédelmi vezetője, valamint Kuti Anita információbiztonsági tanácsadó a p2m Informatikai Kft. részéről gyakorlati tippeket is adnak a netes túléléshez, hiszen a következő években hatványozottan növekedni fognak a zsarolóvírusok, e-mailek, és próbálkozások adatainkért. Az biztos, hogy egy nehéz jelszóval és aktív figyelemmel nem tudunk mellélőni. Mire kell figyelni? Az L20 podcast legújabb epizódjából ez kiderül.
A minket körülvevő információáradatban képesek vagyunk olykor azt hinni, hogy hatalmas tudásnak vagyunk a birtokában, főleg úgy, hogy pár másodperc alatt bármit megtudhatunk az internet segítségével. Kérdés, hogy mennyire relevánsak azok az információk és ezek mellett hogyan érdemes saját magunk tudását és képességeit fejleszteni kiküszöbölve ezzel a darwini jelenséget: „a tudatlanság nagyobb önbizalmat ad, mint a tudás”. Alábbi podcastunkban Gombos Zsanette, a Lounge Group kutatás és stratégia divízió vezetője és Herczeg István coach-tréner beszélgetnek arról, hogy egy vállalat milyen lehetőségeket tud kínálni tudásfejlesztés területén.
Az elmúlt 10-20 év digitális térhódítása életünk minden szegmensére kihatással van, nem beszélve az elmúlt Covid-időszakról. Nyilvánvalóan, ezeknek a digitális fejlesztéseknek célja az, hogy könnyebbé és egyszerűbbé tegyék a hétköznapi életünket. Tóth Adrienne, a Lounge Group digitális vezetője és Sopov István, az IAB Hungary elnöke mesélnek arról következő podcast adásunkban, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenéznie a szolgáltatóiparnak és milyen trendekre lehet számítani digitális területen a következő időszakban.
Sokan nehezen tudják értelmezni azt, hogy mitől is kortárs egy műalkotás, mi az a határvonal, amely mellett a hagyományos és kortárs művészet elválik, vagy éppen miért nevezhető egyáltalán műalkotásnak egy üres, fehér vászon, amely a világ egyik legnevesebb múzeumában van kiállítva. Kérdés az is, hogy kik azok, akik eldöntik, hogy milyen értékkel bírnak ezek a kreációk és mennyiért kelt el a legdrágább NFT, digitális műalkotás. Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk Horváth Lóczi Judit kortárs képzőművésztől és Gajzágó Györgytől, a Kortárs Műgyűjtő Akadémia alapító-igazgatójától.
Trend, vágy, függőség - ha nagyon egyszerűen szeretnénk vázolni egy dohányos életútját, talán ezzel a három mérföldkővel tehetnénk meg. A legtöbb esetben barátainkat követve, trendszerűen szívjuk el az első pár slukk cigarettánkat és ezt követően dől el: hogyan tovább? Az USA-ban a trend pont ellenkező, ciki, ha cigis vagy! A “Cigizni nem divat” kampányfilm hasonló elveken alapulva lép fel a dohányzás népszerűsége ellen házánkban. A dohányzás viselkedés tudományáról és a leszokás esélyeiről, lehetőségeiről Papp Judit kutató, Bajzáth Sándor addiktológiai konzultáns és Radovics Péter a Lounge Group kreatív igazgatója beszélgetnek következő podcastunkban.
Podcast-sorozatunk mérföldkőhöz érkezett, a különleges részt, különleges helyszínen rögzítettük, méghozzá a Marketing Summit Hungary-n. Az „Így hatott a jövőnkre a Covid” témájú podcast beszélgetésben Dr. Rusvai Miklós, virológus, Lobenwein Norbert, a SZIGET és a VOLT Produkció fesztiváligazgatója, valamint Bereczki Enikő, generációs szakértő - Pánpéterstop blog és Torzsa Gabriella a Századvég kutatója vett részt.
Az L20 legújabb adásában Magyarország egyik legnépszerűbb TikTok influencere Sápi Vivien és cégcsoportunk média csapatvezetője beszélget a napjainkban kimagasló sikerrel szárnyaló influencer marketingről. A 19. adásban arra is fény derül, hogy hogyan lehet és maradhat hiteles egy influencer? Mi alapján dönti el milyen márkákkal működik együtt? Vajon mennyi munka van egy félperces TikTok videó mögött?
A legújabb L20 adásban lehetőségünk nyílik betekinteni a játékfejlesztés kulisszái mögé, valamint górcső alá vesszük a pay to win játékokat. Vajon mennyi időt töltenek az emberek videojátékokkal, mikortól addiktív a játék? Vajon lehet fejlesztő és pozitív hatása a videojátékoknak? Mi a jövője a játékfejlesztésnek? Izgalmas kérdések és különböző nézetek a gamer világból, ez az L20 18. adása.
A tökéletesség illúzióját a retusálás adja, de vajon miért szeretjük, mire és hol használjuk? A legtöbbször, amit a reklámokban és katalógusokban látunk már nem is valóság. Van-e etikai határa a képi manipulációnak, és milyen hatásai lehetnek az önértékelésre, milyen problémákat vet fel a túlzott retus? Vajon felismerjük, hogy éppen képi manipulált tartalmat látunk? Milyen reakciókat vált ki az, ha egy influencer természetes képet tesz közzé? Izgalmas kérdések, nemde?
Hallgasd meg az L20 legújabb adását, amiben extra érdekességek kerülnek felszínre!
Pár év és a HR folyamatok teljes mértékben automatizálhatóak lesznek. Vajon az emberi oldal kiváltható mesterséges intelligenciával? Milyen megoldásokat kínál a jövőben a MI és van-e egyáltalán hibafaktor abban, hogy chatbotok segítik a HR munkafolyamatokat? Képes-e egy szoftver reálisan megítélni milyen ember is valójában az, aki az asztal másik oldalán ül?
Változás jön az online térben! A Google szakértői nagyon ritkán nyilatkoznak, a Lounge Group L20 podcastjében most mégis egyik szakértőjük beszél a marketing szakmát felforgató hírről:
2022-ig megszüntetik a 3rd party cookie-k használatát, ez pedig hatással lesz minden internetező életére. De hogyan? Kik látják most az böngészési adataid, ha például a kedvenc hírkeresődet olvasod és ez hogyan változik a jövőben? Vadász Illéssel, a Google industry managerével és Kelemen Zsolttal, a Lounge Group head of digital szakemberével beszélgettünk. Szerintük ugyanis fel kell készülni "egy újfajta világra".
Itt van az L20 legfrissebb adása, amelyből többek között az is kiderül, hogy milyen hormonokat termel az agyunk, miközben jótékonykodunk. De egyáltalán PR nélkül meghalljuk még a segélykérők szavát? Egy fontos téma fontos aspektusát vizsgáltuk Andri Diána, a Jófogás PR managere és Palocsay Géza, a Jófogás ügyvezetője segítségével. A Jótett Csomagok kampánya miatt ők most különösen érintettek a témában. Hallgasd meg, segíts másokon és szabadítsd fel a boldogsághormonokat az L20 új részével!
Ilyen beszélgetés még nem volt! TikTok videókat készít egy magyar katolikus pap, sőt egyre több pap - de vajon miért? Nagy követőbázis övezi ezeket a kisfilmeket, amelyekbe néha tánc, néha egy kis mosogatás is belefér. Huszti Zoltán atya mellett Klausz Melinda, a Marketing Diamond Awards fődíjjal és Lounge Group különdíjjal elismert közösségi média szakértő közben arról is beszél, hogy milyen őrült, sokszor életveszélyes kihívásokat állítanak fel egymásnak a fiatalok. Hallgasd meg most, a tabukat ledöntő podcast részt!
Ha mára ütős podcastet keresel, itt az L20 legújabb része! Vendégünk Csikesz Erika, a TV2 Média Csoport értékesítési igazgatója volt, tőle tudhattuk meg a legizgalmasabb TV-s aktualitásokat. Például azt, hogy sokkal többször nyúlunk a távirányító után, mint a járványhelyzet előtt. De mit nézünk szívesen és ez hogyan változik majd a nyárra?
Hallgasd meg itt az L20 korábbi adásait is!
Másfajta munkavállaló vagy most, mint egy évvel ezelőtt? Lojálisabb lettél, vagy a pandémia ébreszetett rá, hogy váltanál? Hatékonyabb vagy home office-ban, vagy hiányoznak a kollégák? Az L20 podcast legújabb részében a szervezetfejlesztés a téma, méghozzá a járványhelyzet tükrében. Kiderül például, hogy a szakértők szerint nem ajánlott ugyanazon a (konyha)széken ülve dolgozni, ahol eszünk és hogy a vezetőkre miért hárul új szerep mostantól. Hallgasd meg, mert Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója és Herczeg István coach, tréner tulajdonosokról, vezetőkről, alkalmazottakról, azaz rólad, rólunk és szinte mindannyiunkról beszél. Hallgasd meg a Lounge podcast-jét!
Megyünk idén rendezvényre? Egy rendkívül aktuális kérdést válaszolnak meg szakértők az L20 legújabb részében. Hawaii ing, élő koncert és fesztivál: olyan szavak amelyeket lassan egy éve nem használunk, most a beszélgetésben viszont előjönnek. Ha ma meghallgatnál egy optimista, a rendezvények színfalai mögé tekintő podcast adást, ez legyen az!
Vendégek Juhász Diána médiacsapatvezető a Lounge Grouptól és Simonics Pál, a Moonlight Event ügyfélkapcsolati igazgatója.
(Márka)biztonságban vagyunk? Pár éve még a legnagyobb világmárkák hirdetései véletlenszerűen jelenhettek meg terrorszervezekhez köthető tartalmak mellett, ma már ez ellen több felületen programok védik a hirdetőket. Az L20 podcast legújabb részében egy olyan magyar brand safety fejlesztésről is beszélünk, amely már 18 idegennyelven „őrzi” egy adott cég márkáját az online térben. A modell érti az iróniát és a szarkazmust, valamint listát készít a biztonságos és nem biztonságos tartalmakról. Miért állította le többszász cég a hirdetéseit pár éve a Youtube-on és hol tartunk most a márkabiztonságban? A Dot Creative két szakembere, Kassitzky Attila ügyvezető igazgató és Papp Zoltán médiaigazgató vezet be minket a brand safety titkaiba az L20 legújabb részében!
Társkeresés LinkedIn-en, hirdetés TikTok-on: izgalmas témák, amelyekről az L20 legújabb adásában beszélgetünk. A Lounge Group podcast sorozatában Kelemen Zsolt, a cégcsoport Head of Digital szakembere beszél egy olyan ország social media szokásairól, ahol csak a Facebook-on 6,3 millió magyar felhasználható található meg.
Vajon mi lesz a jövő közösségi média platformja és mennyire vagyunk jelenleg biztonságban?
Az L20 az online tér mellett rádiós blokkot is kapott a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor műsorában.
Hallgasd hosszabb beszélgetéseinket minden második szerdán 19 órakor a 90.9 Jazzy Rádión és kövesd 20 perces podcast adásainkat is és töltekezz új tudással ezen az oldalon!
Egy washingtoni tanulmányút sosem hallott tapasztalatai és számos izgalmas megfigyelés a retorikáról: nem vitás, a mai podcast tele lesz különleges témákkal. Így például az is kiderül, mennyire kommunikál másként egy amerikai és egy magyar politikus. Halljuk a kendőzetlenül őszinte válaszokat!
Ilyen témákról még sosem beszéltünk... De most megtesszük!
Itt van kendőzetlenül őszinte, legújabb podcast adásunk. Los Angelesből és Budapestről jelentkezünk a beszélgetéssel, amiben olyan kérdésekről lesz szó, mint például:
- polgárháborús helyzet van-e az USA-ban?
- Elfogadnánk-e egy női államfőt? És az amerikaiak?
- Valóban tabu téma Magyarországon a politika?
- Politizálhat prédikációjában a pap?
Több ezer kilométert átívelő, izgalmas beszélgetést ígérhetünk az L20 legújabb részében.
EZENNEL ELINDUL A LOUNGE GROUP PODCAST SOROZATA, AZ L20!
20 perc izgalmas beszélgetés, hogy jobb legyen a napod!
Az 1. részben az amerikai elnökválasztás pszichológiája mögé tekintünk friss nemzetközi kutatásunk segítségével.
Például igaz, hogy kiskori neurológiai fejlődésünk során már alakul, hogy felnőttként mely pártra szavazunk majd?
Influenszerek a politikában - erről beszélgetünk Szabó Zsófiával, a Lounge Group kutatási divízióvezetőjével és Demeter András szociálpszichológussal.