Kihívásokat kereső, csapatban gondolkodó, innovatív emberek – ha három fogalmat kellene említeni, akkor ezekkel a szavakkal írhatók le leginkább a kommunikációs döntéshozók, szakemberek és munkatársak. Különleges helyzetben, a legmodernebb technikai megoldásokat felhasználva, tudatosan hozta kellemetlen helyzetbe több kommunikációipari esemény, közte az Internet Hungary és a Brandfestival résztvevőit egy kutatócsapat. És az eredmény?
Bámulatosan széles skálájú, de jól kategorizálható viselkedést mutattak a konferenciák résztvevői, amikor játékos formában vizsgálta a Lounge Group kutatócsapata a komfortzónán kívüli viselkedésüket. No de hogyan lehet a zavart nevetgélésből, a kontroll elvesztéséből és a feszült állapotból következtetni arra, ki milyen típusú ember és hogyan kezeli a nehéz helyzeteket, amiből mindannyiunknak jócskán kijutott az elmúlt esztendőkben? Ez kiderül a Lounge Group legfrissebb, Munkadinamika című felmérésének első eredményeiből.
Az aktuális Munkadinamika felmérés legnagyobb kihívása az volt, hogy megteremtse a kontrollt vesztett állapotot. Ennek szimulációjára a Lounge Group szakemberei egy új játékot vetettek be, mely az említett konferenciákon volt először kipróbálható. A hirtelen változásokat vizsgáló pszichológiai szimuláció a játékosok viselkedését az érzékszervek fizikai összezavarása mellett megoldandó feladatokkal vizsgálta. A korábbiakhoz képest felfordult világ jelképezte a cégek életében, irányításában felmerülő bizonytalan helyzeteket, aminek keretében a kutatók a döntésre gyakorolt hatásokat, illetve az egyes vezetői személyiségtípusok hatékony problémakezelését elemezték, játékos formában.
A konferenciákon a játékot kipróbálók között többségében voltak a hölgyek és a 40 éven aluliak, a 132 játékos döntő része szellemi foglalkozású, felsőfokú végzettségű volt.
Beszédes eredmény, hogy az előzetesen felállított 8 különféle személyiségtípusból a felfedező és csapatjátékos csoportba kerültek messze a legtöbben. Ők azok, akik kísérletező kedvvel, vezető szerepben, bátran és elkötelezetten vetik bele magukat a feladatokba. Kevesebb, de jelentős azok aránya is, akik újítók, vagy ún. csupaszív emberek. Ők a mindenki által ismert, innovációra nyitott, embereikkel törődő vezetők. Jó néhány megbízható és logikus gondolkodású résztvevő is volt a kipróbálók között, a különc és rendszerező csoport azonban alig-alig tudhatott magának tagot, a felmérés adatai szerint.
A kutatás alábbi diasorából továbbá olyan érdekességek is kiderülnek, mint hogy melyik beosztásra jellemző leginkább az újító gondolkodás, kik a leginkább csapatjátékosok, hogy melyik csoport kezelte inkább felszabadult nevetéssel és melyik frusztrációval a kontrollvesztés játékos állapotát. És persze sokadik alkalommal bebizonyosodott az is, hogy közöttük vannak az emberek, akiknek ami a szívén, az a száján: mint a Munkadinamika jelen felméréséből kiderült, leginkább a csupaszív kollégák azok, akiknek a játék közben még egy-két játékos szitkozódás is elhagyta a száját.