Az L20 podcast legújabb epizódjában Juhász Csaba, a Zero2Hero E-Sport Academy vezetője és Kassitzky Attila, a Lounge Design ügyvezetője osztják meg gondolataikat a gaming és az e-sport fejlődéséről, a karrierlehetőségekről, valamint arról, hogyan kapcsolódik be a reklámipar ebbe a dinamikusan növekvő iparágba.
Az elmúlt évek során az e-sport és a gaming világa teljesen átalakult. Míg korábban a videojátékokat sokan pusztán szórakozásnak tartották, mára az e-sport egy komoly, professzionális iparággá vált, amely több millió dolláros nyereményeket és nemzetközi elismerést kínál a játékosoknak. A tartalomfogyasztási szokások is átalakultak: a YouTube és a streaming platformok megjelenésével új lehetőségek nyíltak a játékosok előtt, hogy közösségeket építsenek és komoly karrier indítsanak.
A profi e-sportolók számára ez már nemcsak játék: szigorú edzésprogramokat követnek, és naponta akár 14-16 órát töltenek gyakorlással. „Nem lesz olyan, hogy amit tavaly csináltál, idén is ugyanúgy működik, mert a játékok folyamatosan változnak” – magyarázza Juhász Csaba, kiemelve, hogy a frissítések és a változó játékmechanikák állandó alkalmazkodást követelnek meg.
Ráadásul a gaming és e-sport üzleti potenciálja egyre több márkát vonz, amelyek különféle módokon igyekeznek bekapcsolódni ebbe az egyre növekvő piacba. A játékokra reagáló logózott termékek szinte már mindenütt megtalálhatók, jelezve, hogy a gaming a mainstream kultúra szerves részévé vált.
Bár az e-sport nemzetközi szinten egyre nagyobb elismerést kap, Magyarországon még mindig korlátozott a társadalmi elfogadottsága. „Hogyha egy ilyen közegben vagyunk, akkor a szülő mit mond a gyereknek? Menjen el e-sportolni, vagy inkább tényleg menjen le focizni? Valószínűleg most még azt mondja, hogy inkább menjen focizni, és ha abban tényleg nagyon nem tehetséges, akkor engedi az e-sportot” – emeli ki Kassitzy Attila, utalva arra, hogy míg külföldön, különösen az ázsiai országokban, az e-sport már komoly karrieropció, addig Magyarországon a szülők inkább a hagyományos sportokat részesítik előnyben.
A beszélgetésből kiderül, hogyan változik a videójáték-ipar, és milyen karrierlehetőségek várnak a jövő e-sportolóira. Az epizód elérhető a YouTube-on, Spotify-on és SoundCloud-on.